Reparatia prin sudare a unei roti dintate

Din cauza actiunii cumulate a miscarii relative si a contactului fortat, repetat al dintilor in procesul de angrenare, angrenajele sunt supuse unor solicitari complexe, care pot conduce la deteriorarea rotilor dintate, si in final la scoaterea din functiune a acestora. Pentru repararea lor sunt necesare o serie de operatiuni:

  • Pregătirea roții dințate

    Pregătirea roții dințate

    Degresarea zonei, si curatarea ei cu ajutoarul unei perii de sarma

  • Încărcarea marginilor roții dințate

    Încărcarea marginilor roții dințate

    Pentru incarcare s-a folosit procedeul TIG/WIG folosind echipamentul EWM Tetrix 230 AC/DC

    Depunerea stratului tampon folosind bagheta de otel inoxidabil Bohler AWS ER 309L sau OK Tigrod 309L de la ESAB. Straturile tampon se utilizeaza pentru separarea materialului de baza de materialul de incarcare dura. Drept straturi tampon la incarcarea prin sudare, se folosesc deobicei materialele austenitice de adaos cu o ductilitate mare.

    Dupa ce este aplicat stratul tampon se incepe construirea marginilor folosind baghetele Bohler UTP A73 G4.

  • Finalizarea reparației roții dințate

    Finalizarea reparației roții dințate

    Urmeaza umplerea marginilor. Dupa ce un strat este depus se curata zona cu peria de sarma. Daca aceasta operatiune nu este facuta dupa fiecare cordon sudat poate exista riscul ca temperatura produsă la topire sa accelereaze drastic oxidarea, rezultând în baia de oțel topit astfel creată niște produși chimici care îngreunează trecerea curentului electric și, implicit, va ieși un cordon de sudură cu defecte ( pori ), arcul electric fiind afectat de prezența oxizilor.

    Dupa terminarea procesului de sudura roata se lasa la racit la temperatura de 20 °C. Ultima operatiune este prelucrarea ei la o masina de danturat pentru a-si recapata cotele initiale.

Coș de produse0
Nu aveți produse în coș
Continuă cumpărăturile
0