Reparația prin sudare a unei conducte auto

Unele dintre cele mai dese întâlnite defecțiuni ale unui autovehicul pot fii scurgerile de lichid cum ar fii lichidul de servo. Acest lucru trebuie remediat imediat. Principala cauză de pierdere a acestui lichid este fisurarea conductelor de aluminiu.

O soluție rapidă și mai puțin costisitoare este sudarea zonei afectate.

În cele ce urmează sunt prezentați pașii pentru remediere acestui defect.

Pregătirea conductei

Pentru început este necesară degresarea zonei și frezarea acesteia. Este o operațiune foarte importantă deoarece existența unor reziduri în zona afectată poate duce la crearea porilor în material iar conducta nu mai poate fi închisă.

Sudarea conductei

Dificultatea sudării aluminiului o reprezintă de fapt oxidul de aluminiu, are un punct de topire mult mai mare decât cel al aluminiului care se află sub acest strat de oxid, este o diferență de aproximativ 1500 °C. Oxidul de aluminiu trebuie spart în timpul procesului de sudare, acest lucru se face utilizandu-se un aparat de sudură care generează curent alternativ. Iar o alta problema care se iveste este datorata grosimii foarte subtiri a materialului.

O opțiune foarte bună pentru această aplicație a fost echipamentul EWM Tetrix 351 AC/DC, cu materialul de adaos vergea Bohler Union AlMg 5. Un al doilea material de adaos similar este de la ESAB OK Tigrod 5356

Finalizare

Conducta este lăsată la răcit, după ce este răcită suficent de mult se trece la următoarea operațiune și anume probarea conductei.

Conducta răcită se scufundă într-un bazin cu apă și se introduce aer in ea cu ajutorul unui compresor la presiunea de 10 bari pentru a se verifica dacă conducta este etanșă și nu are pierderi de aer.

,

Pistolet sudare WIG/TIG

,

Material de adaos

,