Pentru recondiționarea prin sudare a chiulasei motorului trebuie respectate o serie de operațiuni importante.

Cauzele fisurării și oxidării chiuloasei poate fii supraîncălzirea, calitatea antigelului folosit dar si răcirea bruscă a chiuloasei.

Sunt și alte situatii legate de vibrațiile din timpul functionării combinate cu posibile defecte de structură a materialului turnat care în timp să ducă la aparția fisurilor și a oxidării acesteia.

Prima etapă este degresarea găurilor oxidate și frezarea partială în jurul zonei afectate.

Se reconstruiește cu sudura corpului chiuloasei utilizându-se procedeul de sudare TIG cu echipamentul EWM Tetrix 351 AC/DC, folosind vergele BÖHLER UNION 5356 AlMg 5

Schema operatiilor pana la obtinerea rezultatului final

schema reparatie chiulasa

Chiuloasa dupa sudare

Un mic secret este ca după sudare materialul se lovește cu un ciocan pentru evitarea porilor și durificarea materialului.

reparatii chiuloasa 2
reparatii chiuloasa 3