Recondiționarea jantelor fisurate din aluminiu

Jantele de aluminiu se fisureaza de obicei datorita socurilor suferite in urma unor lovituri cu rotile masini in borduri sau in gropile din asfalt.

Procedeul folosit pentru aceasta aplicatie este sudarea TIG/WIG in curent alternativ, o optiune potrivita pentru obtinerea unei suduri de calitate.

Pentru aceasta operatiune sunt necesari cativa pași:

Examinare vizuala

Se face o examinare vizuala pentru pentru identificarea eventualelor fisuri. Odata ce defectul este gasit se trece la urmatoarea etapa.

Pregatirea zonei

Degresarea zonei si polizarea ei pentru inlaturarea vopselei si a rezidurilor. Este necesara taierea materialului perpendicular pe fisura pana cand aceasta este indepartata complet.

Indepartarea materialului s-a facut cu ajutorul unui polizor unghiular folosind un disc de polizat pentru aluminiu Tyrolit.

Sudarea

Pentru procesul de sudare s-a folosit sursa EWM Tetrix 351 AC/DC. Materialul de adaos a fost ales in functie de materialul de baza in acest caz s-au folosit vergele Bohler Union AlMg 5. O a doua varianta de calitate este reprezentata de baghetele de la ESAB OK Tigrod 5356.

Finalizare

În final ultima operatiune este ajustarea sudurilor. Acestea s-au facut cu ajutorul polizorului unghiular utilizand discuri lamelare Tyrolit pentru aluminiu.

In unele cazuri dupa sudura janta trebuie calibrata si roluita.

ECHIPAMENTE

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*